Jukka 0400817812, Satu 0407661631, Elena 0443502338, Kira 0415330864 jukka.astrom@hoidonaika.fi

Akupunktio

Akupunktiolla voi hoitaa astmaa, allergioita, migreeniä, kipuja, ahdistusta, stressiä, vaihdevuosioireita, särkyjä, unettomuutta.

/Akupunktio

Akupunktio on hoitomuoto, jossa hyvin ohuilla neuloilla lävistetään iho, ennalta määrättyihin tarkkoihin kohtiin, joita akupunktiopisteiksi kutsutaan. Neulat ovat paikoillaan tilanteesta riippuen 15-45 minuuttia ja käytämme vain kertakäyttöisiä neuloja.

Akupunktio perustuu energian ja veren kierrätykseen, sekä meillä länsimaissa ymmärretään näihin liittyvän myös hormoonien ja hermoston säätelevä vaikutus. Ymmärtääkseen akupunktion toimintameganismin pitäisi perehtyä Kiinalaisen lääketieteen filosofiaan kuten Yin/Yang-, Zang fu sisäelin- ja 5-elementin teoriaan.

WHO:ssa on tutkittu akupunktion vaikutuksia eri sairauksiin ja kipuihin kliinisillä kokeilla, sekä heillä on listattu yli 400 länsimaalaista sairaus- ja kipunimikettä joihin akupunktiota voidaan käyttää.
Nimikkeitä ovat esim.
– astma
– päänsärky
– migreeni
– hartiakivut
– jalkakivut
– käsikivut ja puutumiset
– selkäkivut
– iskiaskivut
– lonkka kivut
– nivelkivut ja säryt
– hiirikyynerpää ja tenniskyynärpää
– ihottumat
– vatsan toiminta häiriöt/ ruuansulatus ongelmat
– masennus
– uni ongelma/ unettomuus
– endometrioosi
– hedelmättömyys/ lapsettomuus
– kuukautiskivut/vaivat
– synnytyksen käynnistys
– vaihdevuosi oireet
– liialliset kylmyyden tai kuumuuden tunteet
– liiallinen hikoilu
– jatkuva väsymys
– sappikivien hoito
– ärtyneisyys
– nesteturvotukset
-tupakanlopetus

Akupunktio voidaan käyttää myös tukihoitona länsimaalaisen lääketieteen hoidon rinnalla.

Neulakammoisille voidaan suositella korvaan pienillä laastarilla laitettavia magneetti kuulia, jotka ovat kivuttomia tai akupainantaa, jossa samoja akupunktiopisteitä, johon neula laitettaisiin niin painetaan/hierotaan. Myös laser ja sähkölaitteilla voidaan stimuloida akupunktio pisteitä.